Šī tehnoloģija ir zināma jau vairāk nekā desmit gadus, un, beidzot, Covid-19 pandēmija ir piespiedusi daudzus uzņēmumus pieņemt šo kā vienu no veidiem, kā ērti un efektīgi sadarboties ar klientiem. Ir nepieciešams ātri apgūt jaunās tehnoloģijas.

Piemēram, “atvērtās mājas” pasākumi nekustamo īpašumu tirgotājiem un pircējiem vairs nav aktuāli – to vietu aizņem virtuālās ekskursijas (angliski – virtual tour), kad potenciālais pircējs var iepazīties ar piedāvājumu sev vēlamā laikā un izlemt, vai tiešām ir interese.

Kas ir virtuālā ekskursija (angliski – virtual tour)?

Termins virtuālā ekskursija vai virtuālā apskate (pastaiga) apraksta esošas vietas vai īpašuma simulāciju, kas parasti sastāv no nekustīgu attēliem, kas savienoti kopā, lai izveidotu 360 grādu vides vai telpas vizualizāciju.

Var tikt izmantoti arī citi elementi, piemēram, telpu plāni, teksti, skaņa.

Virtuālajai ekskursijai parasti piekļūst no datora vai kādas viedierīces (tālruņa vai planšetes), parasti, bez papildus programmnodrošinājuma, un rada lietotājam pieredzi pārvietoties reālā vietā bez reālas pārvietošanās. Viens no zināmākajiem piemēriem ir Google StreetView serviss.

Kāpēc virtuālās ekskursijas ir noderīgas?

Virtuālās ekskursijas ir kļuvušas par ļoti noderīgiem pārdošanas un mārketinga rīkiem daudziem ar nekustamo īpašumu darījumiem saistītiem uzņēmumiem.

Aģenti var strādāt attālināti un tirgot īpašumus izmantojot video zvanus novedot personīgo kontaktēšanos līdz minimumam.

ASV veiktais pētijums (Laika posmā no 2016. gada līdz 2019. gadam tika izpētīti 143575 sludinājumi, no kuriem 3935 bija virtuālā ekskursija.) rāda, ka salīdzinājumā ar vidējo nekustamo īpašumu tirgū publicēšanas laiku, īpašumi, kuriem ir izveidota virtuālā ekskursija, atrodas piedāvājuma saraksta par 20-31% mazāk laika. T.i., tiek pārdots ātrāk!

Tas pats pētijums parāda, ka salīdzinājumā ar vidējo analoģiska īpašuma cenu, īpašums ar virtuālo ekskursiju tiek pārdots par 5-9% dārgāk!

Neskatoties uz pandēmiju, pircēji, īrnieki, klienti vēlas apskatīt īpašumus, bet tomēr būt drošībā, tāpēc virtuālās ekskursijas ir novatorisks risinājums šī jautājuma risināšanā.

Virtuālo ekskursiju rašanās

Tiek uzskatīts, ka pirmā virtuālā ekskursija parādijās 1994. gadā, kad tika rekonstruēta Dadlijas pils Anglijā.

Virtuālo ekskursiju pa Dadlijas pili atklāja pati karaliene, un vēlāk virtuālās ekskursijas kļuva populāras tūrismā un viesmīlības nozarē, nodrošinot virtuālās ekskursijas pa pilīm, viesnīcām, vēsturiskām vietām, un dabas takām.

Virtuālās ekskursijas un nekustamā īpašuma industrija

Nekustamā īpašuma nozarē virtuālās ekskursijas ir tikai sākumstadijā.

Tā ienāca nekustamā īpašuma nozarē apmēram 2000.-šo gadu pirmajā pusē, kad parādījās īpašas platlenķa objektīvi un datorprogrammas, kas tika izmantoti, lai izveidotu panorāmas attēlus.

Sakarā ar iegūstamo netaisno izskatu, šim panorāmas objektīvam piešķīra apzīmējumu “zivs acs”.

Process bija dārgs un laikietilpīgs, un rezultāti bieži vien bija sliktas kvalitātes. Iegūtie attēli bija tāli no realitātes.

Taču pēdējo piecu gadu laikā tehnoloģijas ir attīstījušās un virtuālās ekskursiju izveides iespējas ir kļuvušas pieejamākas.

Izmantojot katram savu ierīci, vai sazvanoties ar videozvaniem un kopīgojot ekrānu, tagad gan pārdevējs, gan pircējs var vienlaicīgi redzēt to pašu un atbildēt uz jautājumiem, it kā tas būtu reālā īpašuma apskatē.

Virtuālā ekskursija

Virtuālā ekskursija ir 360 grādu ekskursija pa īpašumu, kas izveidota no datorā speciālā veidā savienotiem attēliem, kas izveido panorāmu.

Virtuālajā ekskursijā darbojas tikai viena persona – skatītājs, un tā nav interaktīvas pircēja un pārdevēja iesaistīšanās.

Pircējam tas pieredze ir līdzīga, ka viņam tiek iedots atslēgu komplekts un ļauts apiet īpašumu bez gida vai aģenta iejaukšanās.

Vadīta virtuālā ekskursija

Šajā gadījumā aģents kopīgo savas ierīces ekrānu (Zoom, Skype) un tajā pat momentā telefoniski vai ar čata palīdzību sazinās ar klientu.

Aģents šajā gadījumā ekskursijas laikā var norādīt uz visām īpašuma priekšrocībām, kā arī uzreiz atbildēt uz visiem klienta jautājumiem.

Klientam pilnīgi pietiek ar Internetam pieslēgtu viedierīci vai datoru. Viņš var atrasties jebkurā pasaules malā. Bez tam – klients var pieaicināt savu radinieku vai kādu citu konsultantu īpašuma virtuālai apskatei un novērtēšanai.

Virtuālās ekskursijas izveide

Virtuālo ekskursiju izveidei nepieciešams īpašs aprīkojums, kā arī tehniskās zināšanas un laiks iegūtā materiāla apstrādei.

Piedāvājam izmantot mūsu pakalpojumus savu virtuālo ekskursiju izveidē. Atbrauksim, nofotografēsim, apstrādāsim un publicēsim tīmeklī. Dzīvokļi, mājas, viesu nami, veikali, utt.

Aicinu iepazīties ar mūsu virtuālo ekskursiju izveides pakalpojumiem.

Categories:

Tags:

Kategorijas